secretvoice

2008-10-18
13:50:23

Toppformen, del 2

Hur har det gått nu efter några veckor? Jo tack, bra!

För ett tag sedan bestämde jag mig för att släppa vikten fri efter att ha försökt hålla den uppe - och det resulterade att jag gick upp i vikt! Innan den började dala i ett mer behagligt tempo. En bra princip för att gå ner sina gravidkilon är att om det tar nio månader att lägga på sig, så bör det ta nio månader att gå ner igen.

Vid det laget har barnet börjat äta mer fast föda och ammar mindre, vilket gör att man inte har draghjälp därifrån längre, så lite pli på sig får man ha.

Pilates är knepigt, men lätt att göra rent orkesmässigt. Yogan står alltså näst på tur. Alla DVDs jag beställt har kommit nu, liksom mattan. Lillan sover gott runt lunch de flesta dagar och ger mig möjlighet att ägna mig åt mig själv även jämte de arbetsuppgifter jag har den dagen.

Promenader blir det flera gånger i veckan och för första gången i mitt liv har jag fortfarande en viss solbränna i ansiktet så här års! Otroligt.
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: