secretvoice

2013-10-10
13:31:18

When the going gets tough, the tough gets going

Inget kan bättre beskriva läget vi har i världen idag. Europa är i kris, i stora delar av världen begås grova brott mot mänskliga rättigheter, korruptionen frodas, bestialiska krig som pågår i åratal utan att någon närmare rapportering märks i nyheterna. Jag tänker på Kongo-Kinshasa och utan att vara påläst ett enda skvatt undrar jag varför konflikterna som skadat så många inte ens resulterar i en notis?

http://www2.vcdh.virginia.edu/civilwar/Exhibits/images_war/battlefield.jpg

Jag tänker att när fördomar, förtryck, krig och kriser avlöser varandra - utöver att vi snart utrotat ytterligare femtiotalet arter - måste alla, du och jag göra något för att bidra och jag tänker att alla inte har tid att leda demonstrationer på Sergels Torg en kväll i veckan eller pengar nog att bekämpa världssvälten eller ens makt att låta alla barn få gå i skola.

Därför har jag bestämt mig för att höja min röst, tänka vad jag kan göra idag utöver att vara medmänniska och de småsaker jag redan gör. Jag tänker att om jag lyckas inspirera en enda person som i sin tur inspirerar någon annan. Då, då har jag lyckats förändra världen till det bättre.
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: