secretvoice

2009-04-08
13:31:45

Nu vet jag varför alla snygga kändisar yogar...

Efter en och en halv termin med hathayoga börjar jag känna igen min egen kropp i vissa kändisars snygga kroppar. Det är ingen slump att de tränar yoga för att bli snygga. Visserligen har de också personliga tränare, smalkockar och allsköns stylister och snyggmänniskor som arbetar för att de ska bli så snygga som möjligt.

Tänker ge några exempel på vad som hänt med min kropp efter inte ens ett års träning och då ska man komma ihåg att jag har en tiomånaders tjej hemma, dvs jag har varit gravid och gått upp över 20 kilo.

Min mage ser ut som Heidi Klums, samma platthet, samma form.
Mina ben har samma form som Gwyneth Paltrows.
Armarna är deffade - nej, inte som Madonnas - och åldersvecket i armvecket är borta nu när jag bestämt mig för att acceptera det.
Ryggen är stark och de kotor i nacken jag haft problem med i halva mitt vuxna liv börjar lägga sig till rätta.
Midjan är klart definierad och lagom kurvig ut mot höfterna.
Höftbenen är markerade utan att vara beniga.
Jag har fått muskler på baksidan av låren, något jag aldrig lyckats med när jag tränat på gym, oavsett om jag tagit pass och punktmarkerat med därför avsedda maskiner.

Dessutom är jag lugn, har fått mer energi (vilken mamma behöver inte det?) och är gladare och gulligare med barnen trots att det blir stressigt och trotsigt emellanåt. Jag kan vara lugn i att vara här och nu.

Jag är smal på ett behagligt sätt och mitt godissug har minskat. Jag äter inte ens lika mycket längre, fast jag ÄLSKAR mat i alla dess goda former och är glupsk av naturen. Om jag inte är proppmätt, har jag inte varit nöjd. Nu äter jag tills jag är mätt och är nöjd med det. Jag känner min kropp ovh dess behov bättre och sträcker mig oftare efter ett äpple än godishyllan i skafferiet.
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: