secretvoice

2008-12-17
13:16:38

Författaren

En av vår tids uppburna och kulturellt kreddiga författare - som råkar vara en underbar person! Vi möttes på en bar... hur lät det där då? - och sågs ganska regelbundet på sagda bar i ett par år. Sen tappade vi kontakten och jag försökte mig på att läsa en av böckerna.

Pffft, det var luften som for ur mig då jag försökte läsa. Missförstå mig rätt, men handlingen är inte det centrala i den boken, utan beskrivningen av den tid då personen växte upp. Jätteintressant för nutidshistoriker, men tyvärr inte för mig. Kanske en annan gång, då jag har mer tålamod.

Men, så! Träffades vi på nytt på en annan bar/restaurang i vintras och det var roligt att se denne "still going strong". Det är det jag alltid har sagt, bra människor finns det alldeles för få av och den människan är just en sådan.
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: