secretvoice

2009-03-03
13:18:26

Apropå toppformen så är snöskottningen gjord nu

Arbetet med den har legat nere ett tag nu eftersom jag varit sjuk i några omgångar. Det verkar vara en utrensning på gång, eftersom det går slag i slag, så jag dricker mina örttéer, gör yoga och mjuk, mjuk träning för att underhålla det jag har.

Jag fattar inte hur föräldrar har tid att träna på gym exempelvis utan att göra det på bekostnad av tid med barnen eller sin partner! Vi går på yoga tillsammans en kväll i veckan och det känns som en enorm lyx att få komma iväg - och gå in i sig själv... ehm, men det är mysigt att komma hem i samma slags tillstånd, dricka en kopp te och prata lite innan vi går och lägger oss. Ja, eller innan maken går och lägger sig. Han blir trött, jag blir pigg som en lärka.

Nästa vecka ska jag börja med mina styrkeövningar igen. Denna vecka har det blivit långa promenader med rumpträning i uppförsbackarna. Nysnö är också bra för motståndet, kan jag säga. Nu är snöskottningen gjord med positiv verkan på armar och rygg. Vardagsträning är min melodi och nu har jag laddat upp med yoga-dvd:er för de luncher lillan sover inomhus eller hemma i trädgården.

När jag tränade kampsport förut, var det ren och skär kärlek, fascination och mirakel i ett eftersom kroppen hela tiden fick göra nya, nästan mirakulösa saker. Sånt jag inte trodde vara möjligt för en fumlig, klen kvinna över 30. Nu när jag tränar yoga har jag upptäckt samma sorts fascination och kärlek. Yogan påverkar sinnet och personligheten mot att vara sin egen balanserade version. Yogan tränar också mag- och ryggmuskler så att all annan träning ger så mycket mer, inte minst för att man slipper skador.

Yogan lockar dessutom till mer träning, jag har för första gången i mitt liv lust att gå på gym! Märkligt, men innan dess kommer jag att ta upp min löpning igen. Skogen är fantastisk att träna i, så det är bra att vi bor så nära att rådjuren och hararna går över vår tomt för att komma till nästa skogsparti.

...och nu är det vår... hell sunna!
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: