secretvoice

2009-03-11
20:18:50

Aktie-SM börjar på måndag!

Aktie-SM är från och med i år helt gratis att deltaga i och man anmäler sig på www.aktiesm.se och jag tänkte helt gratis se hur de aktier går som jag är intresserad av. I och för sig är mina aktier intressanta på lång sikt och tävlingen handlar om att öka värdet på sin portfölj så mycket som möjligt på tio veckor.

Det är vad jag kallar utmaning, men hittills har det gått ganska bra för mig, så vi får väl se vad som händer.

Den regerande mästaren tror på spelbolag och banker. Jag håller med honom om bägge, även om jag inte hade tänkt att köpa spelbolagsaktier till min egen portfölj.

Spelbolagen borde vara intressanta eftersom folk spelar mer i sämre tider - drömmen om vinsten... och bankerna är lågt värderade just nu, så det borde kunna gå att göra sig en hacka på. Jag kommer också att "köpa" några teknikaktier under tävlingen.

Min verkliga portfölj innehåller just nu:
Ericsson
Saab
HiQ
Modul1

Min virtuella portfölj har jag inte förberett ännu, det gör jag på måndag. Jag kommer att tävla på känsla och följa min investeringsfilosofi (som jag skrivit tidigare om). Vi ses där.

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: