secretvoice

2009-06-10
20:58:58

Perfekt slitna skinny jeans från Acne

Mitt första par skinny jeans har precis blivit sådär mjuka och perfekt "mönstrade" av att jag använt dem i fyra år. De är beroendeframkallande och jag vill ha flera par skinnisar! Egentligen borde jag sälja dem till någon aficionado som verkligen kunde ta hand om dem och vårda dem för vad de är, men...

jag tvekar. Nu när de är perfekta, varför inte njuta av dem?

Samtidigt kliar det i mig att köpa flera och jag *försöker* verkligen shoppa enligt principen: ett plagg in - ett plagg ut. Så att garderoben ska innehålla fler och fler pärlor och färre av de där dåliga köpen. Jag är nästan där.

Garderoben är rensad, förutom tre blusar som jag inte kan slänga. En har jag fått av mamma och den är i fel färg och i övrigt rätt gräslig. En har jag fått av maken och tar inte fram det bästa i min figur, tvärtom, den döljer den. Den sista var ett felköp, jag provade den inte ens och passformen är usel. Man får skylla sig själv ibland.

Nå, vad ska min perfekta garderob innehålla?

Blusar av gott snitt, dito kavajer och kostymer.
Några kjolar: en tight jeanskjol, en klassiker i marinblått, en khakikjol i grönt (en av mina bästa färger).
Massor av klänningar och sjalar.
T-shirts av bra kvalitet, några koftor och tröjor.
4-5 pikétröjor
Massor av skor att passa till, några handväskor, kappor och jackor och voilà! Så har man för mycket... måste få lite mer tips om att slimma garderoben!
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: