secretvoice

2008-10-26
20:32:22

Storstädning

Badrummet är min tillflyktsort. Där får jag vara ifred även om bägge barnen är vakna. Härom dagen gjorde jag en storstädning av mig (välbehövlig) och började känna mig som en människa igen. Det här med att få en bebis gör att man efteråt måste återerövra sig själv bit för bit så man inte tappar bort sig bland avlagda blöjor, babyoljor och det äldre barnets leksaker.

Visst, det kan vara givande att gå på öppna förskolan och sångstunder och bvc och göra ärenden för familjen och handla nya kläder till barnen för säsongen, gå på bytardagar, ordna lekträffar, baka, laga mat, skura, tvätta kläder, tvätta igen och puh!

Men någon måtta får det väl ändå vara!

Så jag gjorde en massa små underbara saker för mig själv. Gjorde ansikts- och ögonmask, manikyr, tvättade håret, smorde in mig grundligt, pedikyr och bara njöt.


En del av min toppform har gått ut på att rensa ut badrumsskåpet från produkter med gifter eller annat som inte är bra vare sig för mig eller för naturen - allt har jag köpt på hälsokosten, som numera är något av ett skönhetsmecka med alla produkter som finns.


I tidningarna kan man läsa om alla alternativ, men inte en kotte skriver om vad som verkligen funkar, så här kommer en lista över mina favoriter.


Dr Hauscka, serum

Dr Hauscka, ansiktsmask (ros) - gör huden mjuk som en barnrumpa en hel vecka!

Nuxe, crème nirvanesque och crème merveillance - den senare är suverän när man ammar!
Nuxe, rève de miel för läpparna - även bra som nagelbandskräm.
Dr Hausckas handkräm är den enda som funkar när mina händer har spruckit av den skandinaviska vinterkylan.
Weledas spraydeo med salvia, passar till allt.

Det enda jag inte lyckats hitta substitut för är parfym, men det börjar komma fler alternativ, även om de kostar multum. Å andra sidan kan jag få en flaska att räcka i flera år, så fjorton hundra kanske inte är så farligt om man ser det ur den synvinkeln.

Har ni några tips? Skicka gärna.

Dass var alles für idag! Nattinatt.

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: